Ατομική ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ


Η Παιγνιοθεραπεία είναι ένα μοντέλο μη–κατευθυντικής ψυχοθεραπευτικής προσέγγισης, που απευθύνεται σε παιδιά από 4 ως 10 ετών  και εντάσσεται στις θεραπείες μέσα από την Τέχνη. Ουσιαστικά πρόκειται για θεραπευτική συναισθηματική παρέμβαση.
Το θεραπευτικό παιχνίδι είναι μια τεχνική που χρησιμοποιεί τον φυσικό τρόπο ύπαρξης του παιδιού – το παιχνίδι – και προσπαθεί να ξεκλειδώσει το τραύμα που προκαλεί τα εξωτερικά συναισθηματικά και συμπεριφορικά ζητήματα και τα ζητήματα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης. Είναι ένας παιδοκεντρικός τρόπος θεραπείας που παρέχει έναν τρόπο για να εκφράσουν τα παιδιά τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους μέσα από μια φυσική, αυτο-καθοδηγούμενη, αυτοθεραπευτική διαδικασία.

Το θεραπευτικό παιχνίδι βοηθά το παιδί να κατανοήσει καλύτερα τον εαυτό του, τα συναισθήματά του και τις πράξεις του (δηλαδή τον εσωτερικό του κόσμο), αλλά και τα συναισθήματα και τις πράξεις των άλλων (δηλαδή τον εξωτερικό του κόσμο). Ο στόχος της θεραπείας είναι να απελευθερωθούν οι δυνατότητες του παιδιού και να μπορέσει να εκφράσει στο περιβάλλον του τα συναισθήματα, τον τρόπο που βιώνει τις σχέσεις του με τους άλλους, το πώς κατανοεί το περιβάλλον γύρω του και να νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στη διαδικασία. Βοηθά το παιδί να εκφραστεί, να εξερευνήσει τα συναισθήματά του και να κατανοήσει τις καταστάσεις που βιώνει. 

Η Παιγνιοθεραπεία αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο βοήθειας για τα παιδιά:

  • Να ανακαλύψουν και να κατανοήσουνε τις δύσκολες και οδυνηρές εμπειρίες.
  • Να εκφράσουν και να εξερευνήσουν τα δύσκολα συναισθήματα.
  • Να επιτύχουν μια πιο θετική άποψη για τον εαυτό τους και την ίδια τους την αξία (αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση).
  • Να βελτιώσουν τις οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις, τη συμπεριφορά και την ετοιμότητά τους.
  • Να αναπτυχθούν συναισθηματικά και κοινωνικά λόγω αυξημένης συνειδητοποίησης και εμπιστοσύνης.
  • Να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και του «Συναισθηματικού Εγγραμματισμού» τους.

Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται ατομικά με κάθε παιδί, εβδομαδιαίως, διάρκειας 50’. 

Συνδυάζονται με συμβουλευτική γονέων.