ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ και ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
(για παιδιά από 4 έως 10 ετών)
ΜΟΥΣΙΚΗ
Η μουσική ενθαρρύνει τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να μιλήσουν για διαφορετικά συναισθήματα, μέσω μιας ποικιλίας μουσικών δραστηριοτήτων. Η αναγνώριση των συναισθημάτων, μέσω της μουσικής, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ελεύθερης έκφρασης. Ο ήχος παρασέρνει τα παιδιά να «ακούσουν» και να αφουγκραστούν τα δικά τους συναισθήματα, μέσα από ένα κομμάτι μουσικής ή ένα τραγούδι. Χρησιμοποιώντας σαν εργαλείο τη φωνή και την εκφραστική κίνηση, οι μικροί μαθητές βιώνουν τις έννοιες της χαράς, της λύπης, του θυμού, του φόβου, της ζήλιας, της απογοήτευσης κ.τ.λ..
Η επαφή με τα μουσικά όργανα και τον αυτοσχεδιασμό συντονίζει την ισορροπία, την αίσθηση του χώρου και την ανεξαρτησία των κινήσεων, συνεπώς απελευθερώνει το σώμα και διεγείρει την φαντασία. Τα μουσικά όργανα μπορούν να γίνουν οι «πύλες» για τα συναισθήματά τους και το παιχνίδι να επιτρέπει στα συναισθήματά αυτά να περάσουν στον χώρο. Με κεντρικό άξονα την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της ελεύθερης έκφρασης και της φαντασίας ωθούμε τα παιδιά να διανύσουν τον δρόμο της γνωριμίας με τον εαυτό τους και με τον κόσμο.




ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΚΦΡΑΣΗ / ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα εικαστικά είναι ένας ισχυρός μηχανισμός για την έκφραση σκέψεων, ιδεών, γνώσεων και συναισθημάτων. Πίνακες ζωγραφικής και υλικά τέχνης ανοιχτού τύπου όπως πινέλα, κραγιόνια, μολύβια, χρώματα και πηλός παρέχουν στα παιδιά τα μέσα να κατανοήσουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους, και το πιο σημαντικό, εκείνα τα δυνατά συναισθήματα που δεν έχουν ακόμη την ωριμότητα ή τη γλώσσα για να επεξεργαστούν με άλλους τρόπους – συναισθήματα όπως ο φόβος, η απογοήτευση και η θλίψη.
Στο Συναισθηματίζειν τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με τα υλικά της επιλογής τους και να ζωγραφίσουν σε διαφορετικές συνθήκες, όπως για παράδειγμα στο καβαλέτο, στο πάτωμα, στους τοίχους, στην αυλή. Μέσα από αυτή τη μορφή έκφρασης και την ποικιλία των μέσων, αναδύονται και βιώνονται τα συναισθήματα και οι εμπειρίες στις οποίες, κάθε φορά, θα επικεντρωνόμαστε.




ΘΕΑΤΡΟ
Το θέατρο περιέχει ενδογενείς θεραπευτικές ιδιότητες και ότι η δραματική μεταφορά έχει τη δύναμη να επιφέρει αλλαγή σε βαθύ επίπεδο (κάθαρση). Μέσω της κίνησης και το παιχνίδι ρόλων, προωθείται η συναισθηματική, νοητική και φυσική ολοκλήρωσης του ατόμου. Το σώμα καθρεφτίζει την ιστορία, την προσωπικότητα και τη συναισθηματική κατάσταση του ατόμου (χρόνιες μυϊκές εντάσεις σε ορισμένα σημεία του σώματος εκφράζουν παράλληλα χρόνια καταπίεση ορισμένων συναισθημάτων, κινητικές δυσκαμψίες αντανακλούν αντίστοιχους περιορισμούς στην προσωπικότητα του ατόμου, η γνωριμία του εαυτού σου και των άλλων προϋποθέτει «το εύρος της κίνησης»).
Η δραστηριότητα του θεάτρου, περιλαμβάνει την κατασκευή και αφήγηση ιστοριών με τη χρήση μύθων, παραμυθιών, φαντασίας, ονείρου, καθημερινότητας και τη χρήση μασκών, με στόχο την ενδυνάμωση της προσοχής και της αυτοσυγκέντρωσης, την ανάπτυξη της μνήμης, τη δραστηριοποίηση της αντίληψης και της αναγνώρισης των ερεθισμάτων, την ενίσχυση της μνήμης και τη δημιουργία επαφής με τον γύρο κόσμο.
Μέσω διαβαθμισμένων δραστηριοτήτων σωματογνωσίας, αντίληψης χώρου και αισθήσεων και διαχείρισης συναισθημάτων, το θέατρο οργανώνει τον «εαυτό» μας σε σχέση με το χώρο, δομεί τον εσωτερικό λόγο, βοηθά στην αναγνώριση και ονομασία αντικειμένων, χώρου, ενεργειών, αισθήσεων, αισθημάτων και καταστάσεων, καλλιεργεί την κατανόηση του εαυτού, στο περιβάλλον και το διαχωρισμό του από τους άλλους, συντελεί στην ανάπτυξη της θέλησης για συμμετοχή στην ομάδα και προωθεί τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη γνώση.




BODY MUSIC / KINETIC GRΟWTH


MESSY & SENSORY PLAY
Το «βρώμικο» και το αισθητηριακό παιχνίδι εμπλέκει τις αισθήσεις ενός παιδιού, συμπεριλαμβανομένων των ματιών, των αυτιών, της μύτης, του στόματος, της αφής, της ισορροπίας ή της κίνησης. Μέσα από το Messy & Sensory Play αναπτύσσεται η ικανότητα της αυτορρύθμισης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το παιδί να διαχειρίζεται τον εαυτό του και τα συναισθήματα του.
Το ακατάστατο παιχνίδι είναι, επίσης, ένας πολύ καλός τρόπος εκτόνωσης, αλλά και ενθάρρυνσης του συνεργατικού και ομαδικού παιχνιδιού. Τα παιδιά μαθαίνουν τα προσωπικά τους όρια, κατανοούν τις ιδέες και τις απόψεις των άλλων και έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις δικές τους.




KIDS EMOTIONAL YOGA
Το στρώμα της γιόγκα μπορεί να χρησιμεύσει ως καταφύγιο από τις πιέσεις και το άγχος που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κάθε μέρα. Η γιόγκα προσφέρει τόσα πολλά οφέλη στα παιδιά μας, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου για εσωτερική εστίαση, σύνδεση με το σώμα τους και απόλαυση στιγμών ηρεμίας.
Η γιόγκα διδάσκει τα παιδιά να αναπνέουν προσεκτικά (ονομάζεται pranayama) και να επικεντρώνονται στην παρούσα στιγμή. Αυτό τους επιτρέπει να απομακρύνουν την προσοχή τους από τις πολλές σκέψεις και συναισθήματα που κατακλύζουν το μυαλό τους, να αποκτούν αίσθηση εαυτού, να βιώνουν και να ελέγχουν πώς αισθάνονται πραγματικά. Τα παιδιά, βιώνοντας τη γαλήνη και την ηρεμία στο σώμα και το πνεύμα τους, αναπτύσσουν δεξιότητες αυτοελέγχου.




Emotional project ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Τα ρομπότ, χρησιμοποιούνται με τρόπο που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών και γίνονται χρήσιμα εργαλεία για την ανάπτυξη του συναισθηματικού εγγραμματισμού. Πιο συγκεκριμένα, λόγω των χαρακτηριστικών τους (προβλεψιμότητα, απλότητα και επανάληψη), τα ρομπότ είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για να διδάξουν συναισθηματικές ικανότητες σε παιδιά. Τα ρομπότ θα προγραμματίζονται κατάλληλα, έτσι ώστε, τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να αναπαράγουν τα διάφορα συναισθήματα. Ακόμη, τα ρομπότ βοηθούν τα παιδιά στην ενίσχυση της προσοχής, της επιμονής, της υπομονής τους και στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και του ομαδικού πνεύματος.
Η ενασχόληση με τη Ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Ως εργαλεία χρησιμοποιούνται τα πακέτα «WE DO 2», της γνωστής δανέζικης εταιρείας συναρμολογούμενων παιχνιδιών LEGO.
H Ρομποτική αποτελεί μία ολοκληρωμένη λύση εκπαίδευσης, βασισμένη στην τεχνολογία ρομποτικής και οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης με LEGO αποκτούν την ικανότητα να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ρομπότ, να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν μια μηχανή, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά (ρόδες, άξονες, κινητήρες), να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό και προγραμματιστικές δομές, να κινούν και να ελέγχουν την κατασκευή τους με κινητήρες και αισθητήρες (χρήση εικονοεντολών, εντολών ελέγχου, επανάληψης), να γνωρίζουν και να αξιολογούν την προσφορά της επιστήμης και της τεχνολογίας στην ευημερία του σύγχρονου ανθρώπου και να εργάζονται σε ομάδες, να υλοποιούν project και να εναλλάσσουν ρόλους.




ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
- Αυτοπεποίθηση – Δημιουργικότητα,
- Επιμονή – Υπομονή,
- Επίλυση προβλημάτων,
- Ανάπτυξη χωρικής ευφυΐας,
- Ανάπτυξη μη λεκτικής επικοινωνίας,
- Μαθηματική και τρισδιάστατη αντίληψη,
- Δεκτικότητα στην εποικοδομητική κριτική (κριτικός εγγραμματισμός),
- Συνεργατικότητα και υπευθυνότητα.





ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ & ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Στο εργαστήρι σκηνογραφίας τα παιδιά γίνονται οι ήρωες των παραμυθιών τους. Διαβάζοντας μια ιστορία, ο καθένας μας φαντάζεται διαφορετικά την εικόνα των πρωταγωνιστών της και αυτό είναι που την κάνει ξεχωριστή στο μυαλό μας. Μέσα από αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα σχεδιάσουν, θα ράψουν, θα κατασκευάσουν και θα συνεργαστούν για να ζωντανέψουν τη δική τους ιστορία, καθώς ταυτόχρονα, θα εξελίξουν την αυτό-έκφρασή τους και θα οικοδομήσουν τη θετική τους αυτοεικόνα.
ΓΛΥΠΤΙΚΗ / ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ
Τα γλυπτά είναι έργα που έχουν ύψος, πλάτος και βάθος και καθώς, διαθέτουν αυτές τις διαστάσεις μπορούμε να τα κοιτάζουμε από διαφορετικές γωνίες. Αυτό είναι που τα κάνει ξεχωριστά για τον καθένα, η προσωπική μας οπτική γωνία. Σε αυτό το εργαστήρι γλυπτικής θα προσπαθήσουμε να διοχετεύσουμε όλα όσα αισθανόμαστε, δημιουργώντας με τα χέρια και τα δάχτυλα μας μέσα από την επαφή με το υλικό. Θα παίξουμε με φόρμες και χρώματα, θα δημιουργήσουμε οδηγούμενοι από τις αισθήσεις και τη φαντασία μας, θα εξερευνήσουμε υλικά. Τέλος θα μάθουμε να αποδίδουμε νόημα σε όσα βλέπουμε, όσα φτιάχνουμε και να κάνουμε υποθέσεις σχετικά με τις πιθανές προθέσεις του καλλιτέχνη.
ΜΕΘΟΔΟΣ SESAME: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ. ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ

